pátek 12. července 2002

Eurocon 2002

Další z pradávných reportů.
Poprvé přednáším!



Mám takový matný pocit, že Eurocon ve skutečnosti začal minimálně několik týdnů před Euroconem. Dávala jsem dohromady své přednášky, nacvičovala Duel of the Fates s ostatními a viděla, jak se k nám neodvratně blíží průšvih. Také se za mnohých zmatků domlouval způsob a čas přepravy.

Když jsem konečně dorazila v půl desáté na Hlavní nádraží v Praze a uviděla tam hlouček SW cvoků, bylo mi jasné, že už je to opravdu tady. Poblíž SW cvoků se nacházel hlouček jiných cvoků, které jsem od vidění znala, a kteří očividně též jeli do Chotěboře. No, chudáci obyčejní cestující.

Drax se šel zhostit hrdinského úkolu, a to zakoupit hromadnou vstupenku. Kupodivu mu prý nakonec finance seděly… Poté jsme se přesunuli na nástupiště číslo 5, nepletu-li se, zrovna v okamžik, kdy dorazil vlak do Havlíčkova Brodu. V něm už seděli Macca a Segoy a drželi nám dvě kupé. V počtu lidí "fakt hodně" jsme se do oněch kupátek narvali, i když někteří museli zůstat v chodbičce. Z cesty mi utkvěly v paměti následující okamžiky: Šokovaný průvodčí, který nás nedokázal ani spočítat, výroba Landova lightsaberu a prohlížení Rufaanových videozáběrů.

V Havlobrodu jsme přestoupili do vlaku směr Chotěboř, kde jsme prakticky okupovali celý vagon a tam, mimo jiné (třeba vraždění) požírali med(věd)ové koláčky… vlastně karamelové sušenky, ale jaký rozdíl…

Další cesta, včetně přesunu k místu conání, registrace a ubytování proběhla bez závažnějších příhod. V tom, co se dělo po zbytek středy, mám poněkud zmatek Jen si vzpomínám na to, že jsem měla přednášku - zveršovanou Epizodu 1 a další, neméně úchylné výtvory. Také jsme s kolegyní Leiou přednesly něco o tom, jak vznikla CSWU, aneb Potkali se u Kolína. Večer proběhl seznamovací večírek… už nevím kdy… (nepila jsem!) prostě, i když jsem se držela jen v místnosti SW conu, bylo toho hodně. Před onou místností se též utvořila improvizovaná kantýna, neboli Pokec Room, kde mnoho z nás následně trávilo většinu času. No, strašně mě bolela hlava, tak jsme jeli už v jedenáct večer spát. Ano, bylo to nechutně brzo. Omlouvám se ;-).

Čtvrtek. Jo, čtvrtek, co to jenom bylo. Tak dopoledne mi nějak splývá, ale určitě to bylo zajímavé, především nahánění spoluúčinkujícich Duelu of the Fates, či spíše Duelu of the Fans, Volume 3.1 a temné předvídání následného průšvihu...

To, co jsem chtěla vidět, byly reakce lidí na mnou a Yannou přeložený fan film Challenge of the Sith. Bohužel v necelé půli filmu jsem byla odvolána za účelem namalování Maula. Abaddonovi se nelíbilo, jak vypadá to líčení, které již měl v pokročilém stadiu dohotovení, a chtěl ho smýt, ale když já tak ráda řvu na Sithy… tak jsem mu to líčení dodělala a bylo. Pak jsme si zvolna prošli Duel a já odešla na svou přednášku o bojových stylech rytířů Jedi a Sithů. Byla to moje první opravdová přednáška, protože ta středeční se nedá počítat, a zanechala ve mně mohutný dojem, zvlášť když jsem po nainstalováni CD pohlédla do sálu a spatřila ho celkem opravdu dost plný. Bohužel, utéct se už nedalo…

Rovnou po této přednášce následovalo předvedení Duelu, což bylo velmi době zařízené. Co bylo zařízené hůř bylo to, že jsme počítali s tím, že představení bude v nějaké tělocvičně a té nebylo. Takže jsme museli jít ven na sotva uschlý beton, a naši diváci přišli o zvukový doprovod. Jo, zkazili jsme to a museli jsme improvizovat, ale snad si toho nikdo nevšiml. Taky jsme to rozjeli nějak rychle, ale nezabili jsme se.

Následovalo představení Divadelního Impéria, kdy jme měli možnost posoudit, jak dělají divadlo profesionální amatéři. Bylo to dokonalý! Obi-Wan je dobře vycvičil! :-)

Pak už mi to zase všechno nějak splývá. Tedy až na moment, kdy jsem si půjčila masku Drát Vadera a šla se s ní procházet ven. Ty pohledy lidí stály za to :-) Jen škoda, že se do té masky ze všech lidí vejdu jen já a Feeron… a pak taky synek od Briegaly (sakra, ani nevím, jak se jmenuje…)

Také probíhaly nějaké sithské zkoušky, na které jsem se koukala, trošku si zašermovala s Feeronem, Dasherem (surovec!) ;-) a sejmula Starhawka (má v mé blízkosti zachovávat opatrnost. Ale stejně, promiň). Také se nám podařilo konečně zlikvidovat double lightsaber a po odmotání kobercovky jsme mohli žasnout z toho souboru třísek, které již čtyři měsíce úspěšně předstíraly, že jsou tyčí.

Pak jsem našla občerstvovnu a s použitím Síly získala bramborák. Taky jsem potkala anglicky mluvící Polku, která si stěžovala, že tu nevidí žádné Sithy. Tož to jsem šla, a půjčila si od Rufaana kostým, aby nějakého viděla. Když jsem se následně vrátila do SW místnosti, probíhalo zrovna přihlašování do soutěže o nejlepší kostým. Byla tam nějaká malá účast, tak jsem se od Divadelního Impéria nechala navléct do vršku kostýmu Drát Vadera (Přes ten sithský kostým ;-) ) a mimo soutěž se zúčastnila. Drát Vader jednoznačně vyhrál, ovšem první místo v soutěži obsadil -dam- se svým originálním kostýmem Sitha. Zbytek čtvrtku mi opět nějak splývá.

Pátek, pátek… no, ráno jsme se vzbudili… a… eeee. Nevím. Ale bylo to dobrý. Jo, Fuxoftova přednáška o překladu E2. Promítáni Sexenprise. Jo, taky přijela Briegala. Myslím, že to bylo v pátek. A trápily jsme ACE. Jsem kradařka a sprostá lhářka. :-) No a večer Půlnoční překvapení. Mezitím spousta šermování. Páteční večer… noc… byla zakončena návštěvou občerstvovny, kde většina z nás požila. (Já ne, já řídila.) Také se u našeho stolu objevil totálně… eh… ano, ožratý… tým dabérů Sexenprise a bylo nám veselo. Ještě, že jsem dala slona včas spát… :-) Já vím, odjezd na ubytovnu ve tři ráno je moc brzy, ale nechtěla jsem usnout za volantem.

V sobotu jsme vstali dřív, abychom stihli promítání Halloween Specialu Hvězdných válek od osmi, které se však nekonalo. Protože už SW program skončil, tak jsme se všelijak potloukali, až nás naše kroky zavedly na schody před kino, kde se vytvořil neformální Star Wars schod con. Taky jsem ještě šermovala a byla zmrzačena. Též proběhl výstup jakési šermířské skupiny, kdy jsme ve vhodných okamžicích hlasitě volali: "Obi-Wan vás dobře vycvičil!" a "Teď, Luku Skywalkere, snad už konečně/stoprocentně/opravdu zemřeš!" No, zlatým hřebem večera bylo promítání Galaxy Questu, což je dokonalý film na promítání na conu. Poté šli mnozí na diskotéku, ale já spát.

V neděli se odehrával odjezd. To, že kvůli nám zdrželi odjezd vlaku z Chotěboře dokud jsme si nekoupili jízdenku, považuji za rozumný krok. Jistě byli rádi, že je ti cvoci konečně opouštějí. Cestou vlakem do Pardubic jsme se chovali relativně normálně, ale v Pardubicích se nám podařilo ve vlaku do Prahy zcela okupovat jednu část vagonu a začalo šílenství. Měli jsme hlad a chtěli jsme sníst Obiwana, protože "on dobrý Jedi byl", rozdělovaly se Bertíkovy fazolky tisickrát jinak (mrkev je nejhnusnější a každý se o tom chtěl přesvědčit), SMSkovali jsme z Kolína Sovogovi a Wingmanovi… prostě sranda jak má být. Poté už následovalo srdceryvné loučení… a najednou jsme byli doma. Mají nás tam rádi. Dali nám najíst. :-)

Co jsem vynechala: Spoustu věcí, částečně proto, že jsem na ně zapoměla, částečně proto, že do nich nikomu nic není a částečně taky proto, že nevím, jestli je o nich vhodné mluvit (i když to byla legrace, třeba… co Rufaan v pátek večer rozdával, nebo jedna pašerácká akce…)

No nic. Kdy je další con?

Žádné komentáře: