pondělí 2. srpna 2010

Už je to tady - aktualizace

Jasně. To jsem věděla odjakživa. Proto jsem se taky bránila tomu, mít blog. No, blogování už není tolik in, letí Facebook, tomu se taky úspěšně bráním, ale blogu jsem podlehla. Je to totiž děsně praktické, víme?
Ale jsem jaká jsem a nespokojím se s předžvýkaným řešením. Nikdy. Takže si to upravuju na míru.
Ony návody jsou všude možně, žejo, ale nebylo by praktický mít všechno, co jsem udělala, někde pohromadě, abych to nemusel aněkde příště zase hledat, co?  
Napíšu si to, pomyslela jsem si. A pak to někam uložím a zapomenu kam a...
Ne. Dám si to na blog.
Jak praktické.
A budu to aktualizovat. Podle toho, co bude zrovna tó... jako na co přijdu. 
Aktualizace první...


Tak co jsem vlastně všechno udělala:

1. Úprava šablony
To si nikam psát nemusím, to je jednoduchý. I když kdo by asi poznal původní šablonu... klasickou Minimu? No to je jedno. Nejjednodušší šablona se upravuje nejlíp.

Tip 1 - obrázky:
Potřebujete-li někde na stránce (ne v příspěvku, ale třeba v pozadí nebo tak) pracovat s obrázkem, můžete si vytvořit koncept příspěvku, který není určený k zveřejnění, nahrát případné obrázky do něj a kliknutím na Upravit HTML zjistit, jakou mají adresu. Tuto následně použijete v odkazování na konkrétní obrázek. Pozor, větší obrázky bývají často mršeny a vyžadují vyšší magii nebo umístění mimo blog.

2. Se zbavíme bloggerové lišty, ne?
Naprosto jednoduché a neporušujete tím žádná Ujednání ani Podmínky.
Kliknete Rozvržení, Upravit HTML (pro jistotu si původní šablonu někam pěkně uložíte, když nevíte jak, tak dál nepokračujete), v kódu najdete tag <body> (pokud jste na tom jako kolegyně Ness a nerozlišujete <body> a </body> dál nepokračujte). Pod tento tag vložíte kód 
   <!-- Disabling Blogger NavBar -->
   <style type='text/css'>
     #navbar-iframe {display:none;}
   </style>
Uložíte a jste hotový.

3. Chci mít nějaký text, který bude nahoře na stránce. Prostě pořád nahoře, nebude se mi posouvat dolů.
Jednoduchý. Podívejte se na Rozvržení - Prvky stránky. Nad blokem Záznamy v blogu máte možnost přidat miniaplikaci...
3.a Nemám!
No, nic se neděje. Zase Rozvržení, Upravit HTML, najděte si <div id='main-wrapper'> (je to celkem dole) a následující příkaz upravte tak, aby vypadal následovně (změna zvýrazněna):
        <b:section class='main' id='main' showaddelement='yes'>
3.b Jo, mám.
Fajn, tak pokračujeme. Kliknete na Přidat miniaplikaci a přidáte si text... s nadpisem nebo bez, pokud budete chtít i nějaký vobezličky, tak si jako miniaplikaci přidáte HTML/Java script a vobezličky uděláte v něm. Jestli nevíte jak, neměli byste to asi radši dělat... uložíte a je to tam.
3.c Když já to ale chci mít jenom na první stránce, ne úplně všude.
Achjo. No, to jde taky...
Zase Rozvržení, Upravit HTML ale tentokrát zaškrtnete i Rozbalit šablony pomůcek. Pro lepší orientaci je vhodné, abyste měli dotyčný upravovaný bazmek nějak originálně pojmenovaný (pak to můžete změnit, ale pro teď), takže když nemá nějaké zvláštní jméno, tak ho dočasně překřtěte třeba na Sluníčko. Pak můžete v HTML kódu najít to Sluníčko (zálohujete původní šablonu?).
A teď hned pod tím
... title='Sluníčko' type='(NENÍ DŮLEŽITÝ)'> následuje další kód, žejo, a do něj vložíte dva řádky viz zvýraznění:

<b:includable id='main'>

<b:if cond='data:blog.url == data:blog.homepageUrl'>

  <!-- only display title if it's non-empty -->
  <b:if cond='data:title != ""'>
    <h2 class='title'><data:title/></h2>
  </b:if>
  <div class='widget-content'>
    <data:content/>
  </div>

</b:if>

  <b:include name='quickedit'/>

Uložíte a hotovo.

4. A co favicon?
Favicon je ten vobrázek, co se objevuje vedle adresy; na bloggeru to typický oranžový B. Nic proti bloggeru, ale je děsně agresivní. A někomu to vadí. Třeba mně.
Zase - není nic jednoduššího.
Nejdříve si opatříte favicon, který byste chtěli. Ten si můžete sami vyrobit z libovolného obrázku (malý čtvercový funguje nejlíp), a to tak, že vygůglíte favicon generator, nebo si ho můžete stáhnout. Jo, vygůglíte favicon download, kromě toho některý generátory nabízí favicony ke stažení i tak. No a pak ten favicon nahrajete (viz tip 1 nahoře) a zjistíte jeho adresu. Pozor, může se stát, že některé ico soubory blogger nahrát odmítne, nezjistila jsem proč. Kdyžtak zkuste použít  jiný generátor.
No a potom Rozvržení, Upravit HTML, a tam si najdete příkaz </head>. A těsně PŘED něj vložíte dva příkazy:
<link href='ADRESA VAŠEHO FAVICONU' rel='shortcut icon'/>
<
link href='ADRESA VAŠEHO FAVICONU' rel='icon'/>
Uložíte a hotovo.

Aktualizace informací: Tak jsem zjistila, že pokud vám je blogger ochotný nahrát favicon, tak to není pravý ico soubor a jako takový vám funguje pouze v Mozille. Aby vám favicon fungoval i v IE, musíte ho umístit mimo blogger (prakticky kamkoliv). Dále pokračujete naprosto stejně - změníte adresu faviconu a... jedete.


5. Štve mě, že když kliknu na nějaký štítek, zobrazí se mi sice všechny oštítkované příspěvky, ale nahoře straší taková lišta nabízející starší příspěvky/všechny příspěvky/whatever.
Rozvržení, Upravit HTML a zaškrtnout Rozbalit šablony pomůcek.
Najít kód
<b:includable id='status-message'>
<b:if cond='data:navMessage'>
<div class='status-msg-wrap'>
<div class='status-msg-body'>
<data:navMessage/>
</div>
<div class='status-msg-border'>
<div class='status-msg-bg'>
<div class='status-msg-hidden'><data:navMessage/></div>
</div>
</div>
</div>
<div style='clear: both;'/>
</b:if>
</b:includable>

a nahradit ho
<b:includable id='status-message'>
<b:if cond='data:navMessage'>
<div>
</div>
<div style='clear: both;'/>
</b:if>
</b:includable>


Uložit, atakdál, atakdál :)
Nějaké otázky? :D

Ne, nejsem vaše technická podpora ;)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ale tak začátek a konec těch věcí ve špičatých tentononc poznám, to mi křivdíš! (no... dobře, v tom zbytku už ne, ale to tu nebudem vytahovat)

A to mám stejně za to, že jsem ti ještě nenapsala tu ódu, co? :-D

Ness

Tess řekl(a)...

No jistěže kvůlivá ódě.
A teď jsem zase jen pro tebe přidala Tip na komentování ;)

Ness řekl(a)...

Děkuji, má technická podporo :-). A maily čteš?

Tess řekl(a)...

Když jsem na netu tak jo. Máš to tam :)